Start Aktualności

aktualności

„PRZERWANY MARSZ” DO SZKOŁY

„Naród, który nie zna swojej przeszłości,
umiera i nie buduje przyszłości”

Jan Paweł II

Społeczność naszej szkoły włączyła się do ogólnopolskiej akcji "Przerwany Marsz", która polegała na symbolicznym dokończeniu przerwanego w 1939 roku marszu dzieci i młodzieży do szkół. Akcja została  zorganizowana w hołdzie poniesionych przez starsze pokolenie trudów na rzecz wolnej Polski, w której dziś dzieci i młodzież mogą się uczyć bez przeszkód. Ta ogólnopolska akcja, związana  z obchodami 80. rocznicy wybuchu II wojny światowej,  w której wzięliśmy udział, była okazją do wspólnej inauguracji nowego roku szkolnego, integracji pokoleń poprzez obecność Polskich Dzieci Wojny.

Zaproszenie uczniów klasy III i wychowawcy p. Agnieszki Romańskiej-Ferenc przyjęła pani Krystyna Miętka.  W jej  pamięci zachowały się liczne, bolesne wspomnienia związane z brakiem żywności,  zagrożeniem życia, wreszcie  przesiedleniem na Sybir  i lękiem, co przyniesie kolejny dzień. Uczniowie i rodzice w skupieniu i z wielkim zainteresowaniem słuchali wojennych relacji  świadka ostatniej wojny.  Wspomnienia Pani Krystyny były wzruszające. Okupacja  – jak mówiła - nie tylko zabrała jej i ówczesnym dzieciom i młodzieży możliwość nauki,  beztroskie dzieciństwo, ale i  możliwość realizowania marzeń.  W słowach naszego Szacownego Gościa nie brakło wzruszenia, ale i nadziei, że następnym pokoleniom oszczędzony zostanie los dzieci wojny. Zorganizowane spotkanie stało się swoistą żywąi piękną lekcją historii, która na długo pozostanie w naszych sercach.

A. Romańska-Ferenc

 

Kodowanie super sprawa - to nauka i zabawa

Dlaczego warto uczyć dzieci korzystać z nowoczesnych technologii? Bo to przyszłość. Programowanie staje się dziś ważnym trendem w edukacji na wszystkich poziomach kształcenia. Uczniowie klasy II w tym roku uczestniczyli w innowacji  pedagogicznej „Programowanie bez komputera – Kodowanie na dywanie”. Główną przyczyną opracowania innowacji na tym etapie edukacji była potrzeba dania dzieciom szansy na zdobywanie kompetencji przyszłości, odpowiedzialne wprowadzanie w cyfrowy świat, kształtowanie logicznego, algorytmicznego myślenia, ale również wdrażanie do pracy zespołowej. Uczniom z klasy II  do tego celu, służyła  specjalnie zakupiona mata z kolorowymi kubeczkami.

Praca z uczniami odbywała się głównie z wykorzystaniem  kodowania offline, które  wprowadza dzieci w świat programowania. Uczy rozpoznawania problemów, zadawania pytań, porządkowania danych i dzielenia zadania na mniejsze etapy. Realizacja innowacji odbywała się w ramach zajęć rozwijających i była prowadzona raz w tygodniu. Jej założeniami było: wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka poprzez zabawę, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni i wnioskowania, kształcenie kompetencji matematycznych oraz społecznych. Prowadzone zajęcia wspomogły uczniów w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań oraz stanowiły ciekawą formę zajęć.

Agnieszka Romańska-Ferenc

 

DZIEŃ DZIECKA - REKREACYJNIE I NA SPORTOWO !!!

Jest wiele dni w roku, które dzieci lubią najbardziej, niewątpliwie jednym  z nich jest 1 czerwca. Jest to dzień szczególny w życiu dzieci na całym świecie. Trudno się temu dziwić skoro w tym dniu w szkołach organizowane są  konkursy  i zabawy. Tak też było w naszej szkole. W tym szczególnym dniu nauczyciele wychowania fizycznego zadbali o to, by uczniowie spróbowali swoich sił w różnych konkurencjach sportowych. Dzień Dziecka stał się w ten sposób dniem sportu. Uczniowie zmagali się m.in. z takimi konkurencjami jak: turniej unihokeja, turniej  piłki nożnej ,rzuty osobiste na kosz, „szuranie ” „cymbergaj”  czy przeciąganie liny. Tego dnia nie było wygranych i przegranych. Uczniowie przekonali się, że istnieje zdrowa rywalizacja, która może przynieść wiele radości. Po zmaganiach sportowych, na wszystkich uczniów w szkole dzięki zaangażowaniu Rady Rodziców czekały kiełbaski z grilla i soczki, za które BARDZO DZIĘKUJEMY. Wszystkim uczniom naszej szkoły życzymy, by każdy dzień był dla nich Dniem Dziecka.

Monika Pilipczuk

 

Wycieczka po podpoznańskim Puszczykowie…

To  właśnie tam 20 maja 2019 r. wybrała się kl.4 b, by przeżyć wyprawę w przeszłość Puszczykowo to niewielka miejscowość koło Poznania. Można tam zobaczyć pamiątki i nawiązania do podróży Arkadego Fiedlera, który zwiedził świat od Syberii po gorącą Afrykę i opisał to w 32 książkach. W 1974 za namową czytelników stworzył wraz z rodziną prywatne muzeum podróżnych trofeów w swym puszczykowskim domu. Dzisiaj w muzeum można podziwiać wspaniałe eksponaty, maski, rzeźby, skóry zwierząt, liczne fotografiez podróży. Dzieci z dużym zaciekawieniem słuchały opowieści o sławnym podróżniku i podziwiały zgromadzone z wielu podróży pamiątki. Dla naszych uczniów największą atrakcją okazała się replika w skali 1;1 statku Santa Maria Krzysztofa Kolumba. Mogliśmy wejść na pokład, spojrzeć z góry na muzeum i ogród oraz zejść też pod pokład. Tam znaleźliśmy wiosło Indian brazylijskich, które przywiózł do muzeum z Brazylii. Żaglowiec  był dużą atrakcją dla dzieci. Tego dnia na dzieci czekały jeszcze inne niespodzianki. Odwiedziliśmy Rogalowe Muzeum Poznania, gdzie poznaliśmy sekrety wypieku Rogali Świętomarcińskich wraz z elementami gwary i historii Poznania. Nie ominęła nas także jedna z ważniejszych atrakcji turystycznych Poznania, czyli koziołki poznańskie, które bodą się codziennie o 12:00  na wieży poznańskiego Ratusza. Ten miły dzień zakończyliśmy wizytą w Mc Donald’s. Był to bardzo przyjemny i ciekawy dzień. W dobrych humorachi pełni nowych wrażeń wróciliśmy do domu.

Monika Pilipczuk

 

Dzień Matki – pomysł na udany prezent

Mama jest najważniejszą osobą w życiu każdego z nas, dlatego 26 maja jest świętem, w którym w sposób szczególny należy okazać jej swoją miłość i wdzięczność za wszystko, co dla nas robi.
Mamie, z okazji jej święta, można kupić prezent, przygotować laurkę, wręczyć kwiaty lub ... zaprosić na zajęcia otwarte. Tak się stało w klasie II. Były to zajęcia z edukacji technicznej – robienie biżuterii z wikliny papierowej.  Proces twórczy polega na skręceniu rurek z gazet, następnie zaplataniu bądź zwijaniu no i oczywiście ozdabianiu. Papierowa wiklina to technika, dzięki której ze zwykłych, codziennych gazet, stworzyć można oryginalną i efektowną biżuterię. Wykorzystując ogólnie dostępny materiał  dzieci wraz z mamami stworzyły oryginalne i niezwykle kompozycje: naszyjniki, bransoletki, opaski na włosy, wisiory. Dodatkowych wrażeń tego dnia dostarczył krótki występ artystyczny.  Na zakończenie był słodki poczęstunek. Zajęcia dostarczyły rodzicom  i dzieciom wiele radości, umożliwiły obserwację aktywności i budowały  poczucia emocjonalnych więzi rodzinnych.  Przyjemnie było obserwować uśmiechnięte i zadowolone miny mam i ich pociech.

Agnieszka Romańska-Ferenc

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 5 z 106
BiP

odliczanie
pozostało do końca roku szkolnego

Szkoła prowadzi jawny rejestr zbiorów danych osobowych

ECDL