Start

Aktualności

Głośno czytać każdy może II edycja

Czytanie to ważna umiejętność. Książka rozwija wyobraźnię, leczy samotność, pozwala zwiedzać ciekawe zakątki świata, dostarcza rozrywki i humoru, zapobiega uzależnieniu od telewizji i komputerów. Jak powiedziała znana poetka Wisława Szymborska: „Czytanie to najpiękniejsza zabawa jaką ludzkość sobie wymyśliła”.

W dniach 5.11. 2018r. – 9.11. 2018r zorganizowany został w naszej szkole, wzorem ubiegłego roku szkolnego, Tydzień głośnego czytania. Uczniowie wszystkich klas szkoły podstawowej oraz gimnazjum każdą lekcję języka polskiego lub edukacji polonistycznej rozpoczynali od czytania fragmentu wybranej przez siebie książki. Wybierano najczęściej książki będące nowościami, które zostały zakupione do biblioteki szkolnej w ramach ministerialnego projektu. Młodsze dzieci zaciekawiły przygody dziesięciu skarpetek i Cukierka. Starsi uczniowie zdecydowali zapoznać z twórczością Rafała Kosika oraz Johna Boynea.

W ostatnim dniu akcji czytano teksty historyczne, nawiązujące do 100. rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

Myślę, że zorganizowana akcja uświadomiła dzieciom i młodzieży, że czytanie książek to ciekawa forma spędzania wolnego czasu, a nie przykry obowiązek kojarzony ze  szkolną lekturą.

Drodzy Rodzice, pragnę  zachęcić Was do głośnego czytania dzieciom. Od tego w największym stopniu zależy pomyślna przyszłość waszego dziecka. Jeśli chcecie, by Wasze dziecko było mądre i odnosiło sukcesy w szkole oraz w życiu, codziennie czytajcie mu głośnio przez 20 minut.

Nauczyciel bibliotekarz M. Mokra

 

Nadal czytamy młodszym kolegom i koleżankom z przedszkola

W bieżącym roku szkolnym, wzorem lat ubiegłych, realizowany jest  ogólnopolski projekt edukacyjny pt: „Poczytaj mi przyjacielu”. Uczniowie klas ósmych pod opieką Pana P. Zwiernika i Pani K. Skrzypczak przygotowują zajęcia czytelnicze dla dzieci z  naszego przedszkola.

Uczniowie, planując kolejne wizyty w przedszkolu, korzystają ze zbiorów biblioteki szkolnej. Dobierają książki do danego spotkania zgodnie z zaplanowaną tematyką oraz zainteresowaniami maluchów. Po lekturze książki mają miejsce konkursy i zabawy związane z czytanymi utworami. W bieżącym roku szkolnym dużym powodzeniem cieszą się nowości czytelnicze zakupione do biblioteki szkolnej w ramach ministerialnego projektu ”Rozwijanie zainteresowań uczniów poprzez promowanie i wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży”.

Projekt „Poczytaj mi, przyjacielu” ma przede wszystkim wspierać rozwój dzieci. Głośne czytanie przedszkolakom rozwija ich wyobraźnię, pamięć, pomysłowość, wzbudza w nich ciekawość świata i uczy wartości moralnych. Buduje emocjonalne więzi między czytającymi a słuchającymi.  Młodzi „lektorzy” stają się dla dzieci przewodnikami i przyjaciółmi. Nabywają umiejętności wyboru książek. Kształtuje się również nawyk czytania książek przez starszych i młodszych.

Organizatorzy projektu

 

Co się stało z Mikołajem?

11 grudnia odwiedził młodsze dzieci szkolne i przedszkolaki teatr „TAK”.

Spotkanie odbyło się w bibliotece szkolnej i finansowane było przez Bibliotekę Publiczną w Trzcielu.

Widzowie poznali historię skrzata Bąbelka, który wybrał się w podróż w celu odszukania Mikołaja. Dzieci wraz z aktorami podróżowały zaprzęgiem reniferów, a na swej drodze spotkały Kowboja, kolegę Tamtamatu, trola Trollo oraz czarnoksiężnika. Dzięki wspólnym śpiewom oraz zabawom udało się szczęśliwie odnaleźć Mikołaja.

Spotkanie z aktorami wprowadziło widzów w tematykę tradycji bożonarodzeniowych oraz było wspaniałą okazją do zabawy.

M. Mokra

 

W naszej szkole nadal funkcjonuje Bookcrossing

Niecodzienne zjawisko, mające na celu zjednoczenie miłośników czytania.

Bookcrossing to niekonwencjonalna forma popularyzowania książek i czytelnictwa poprzez nieodpłatne ich przekazywanie metodą „podaj dalej”. Idea krążącej książki narodziła się w Stanach Zjednoczonych w 2001 roku, jej inicjatorem był programista komputerowy Ron Hornbaker.
Swój pomysł nazwał bookcrossingiem.

Bookcrossing polega na zostawianiu przeczytanych książek w miejscach publicznych, jak również na specjalnie przeznaczonych do tego celu półkach (stoliki, regały, gabloty, biblioteczki plenerowe), po to, by znalazca mógł je przeczytać i znów puścić w obieg. Działania  te mają na celu stworzenie przez czytelników swoistej globalnej biblioteki, bez żadnych ram instytucjonalnych, opłat czy kart bibliotecznych.
Zachęcam do wypożyczeń.

M. Mokra

 

TWÓRCZOŚĆ DZIECIĘCA UCZNIÓW KLASY II

Punia - mój skarb”

Mój pies Punia ma zabawek masę

i od tego tracimy kasę.

Jest czarna jak smoła

i kręci duże koła.

Jest szybka jak błyskawica

i sprytna jak lisica.

Nocą wskakuje do mojego łóżka,

tam śpi, gdzie ciepła nóżka.

Ma obróżkę niebieską

i podskakuje wszystkim pieskom.

Raz chomika zmiecie,

ale i tak kocham ją najbardziej na świecie.

Wiktoria Drzymała kl. II

 

 

TWÓRCZOŚĆ DZIECIĘCA

UCZNIÓW KLASY II

„Przyjaciel”

Długie wąsy , lśniące futro,

słodki pyszczek ma koteczek.

To Sebastian nasz pupilek

co wlazł właśnie na płoteczek.

Bardzo lubi ganiać, bawić się i psocić.

Często psa zaczepia i potem ma kłopoty.

Kiedy jest zmęczony szuka legowiska, ale wcześniej sprawdza czy jest pełna miska.

Choć mamy z nim kłopotów masę,

to go bardzo kochamy, bo kociak ma klasę.

Dominika Waloszek kl.II

„Pluto – łobuz”

Mojej babci pies Pluto,

lubi kręcić pupą.

Kiedy za bramą ktoś przechodzi

to mu szczekanie nie przechodzi.

Lubi pełną miseczkę

i pospać chwileczkę.

Ma rudą sierść

i bawić lubi się też.

Oliwia Olender kl.II

Mój pies jest kundelkiem i nazywa się Miki. Jest rudy i ma biały krawat oraz białą plamkę na czole. Miki ma czarna oczy jak wichura na niebie. Wzięliśmy go ze schroniska trzy lata temu.  Przyjechał do nas w kartonie i był bardzo przestraszony. Od razu zaprzyjaźniłem się z nim.

Miki bardzo lubi obgryzać kości. Często bawię się z nim. Nawet, kiedy mnie gryzie to i tak go lubię. Lubi tez gryźć moje maskotki, które po zabawie wyglądają jak wata cukrowa. Mikuś to mój największy przyjaciel. Nieraz ucieka i odprowadza mnie do szkoły. Gdy idziemy z tata na rower Miki idzie z nami. Chciałbym, żeby zawsze był ze mną.

Łukasz Michalak kl. II

 

 

 

„Dino”

Mój pies Dino – cały czarny –

zjadł wieczorem worek karmy.

Lubi bawić się o poranku,

ale zawsze po śniadanku.

Często lubi długo spać,

bo nie musi rano wstać.

Lubi szczekać na dwa koty,

bo im w głowie tylko psoty.

Mały Dino, to wielki stróż

pilnuje domu i już!

Chociaż psoci, jak nie wiem co

to i tak kocham go!

Maja Chmurzyńska kl.II

 

<< pierwsza < poprzednia 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 następna > ostatnia >>

Strona 11 z 117

odliczanie
pozostało do końca wakacji
BiP

Szkoła prowadzi jawny rejestr zbiorów danych osobowych

ECDL

Kronika